9/11/2010

Tie The Knot

人気ブログランキングへ

Almost all girls have dreamed of their wedding day at least once in their lives.
The same goes for me.
Most of us dream of that knight in shining armor to sweep us off our feet and carry us off to a happy ever after.
I think that's the result of too much fairytale books.
ほとんどの女の子が人生の中で一度は自分の結婚の日の夢を描いたことが
あるでしょう。
私もそうです。
私たちの多くは、王子様に心を奪われ、彼と永遠に幸せになる夢を描きます。
それはたくさんあるおとぎ話のせいではないかと私は思います。

Today, I would like to discuss the expression Tie the knot.
The meaning is to get married.
The term may be from the nets of knotted string which supported beds prior to the introduction of metal-sprung bedframes.
今日はTie the knotという表現について話し合いたいです。
これは結婚するという意味です。
この表現は金属のベッドフレームができる前に、結んだひもでベッドを
支えていた網から来ている可能性があります。


nicole bird



Friend 1: "You are beaming today. Something good must have happened."
「今日あなたは輝いてますね。何かよいことが起こったのでしょう」
Friend 2: "My boyfriend proposed to me last night. We decided to tie the knot."
「私の彼氏が昨晩プロポーズをしてくれました。私たちは結婚することにしました」
Friend 1: "That's good news! Congratulations!"
「それはすてきなお知らせですね!おめでとうございます!」


nicole bird


Source: http://www.phrases.org.uk/meanings/tie-the-knot.html

人気ブログランキングへ

Thanks for clicking.