10/06/2013

今週のメルマガダイアログ”"Never Give Up!"

今日のHannaとRyuuの会話、う~ん、僕はやっぱりRyuuに同意かな?
あなたはどうですか?



■"Never Give Up!"


Characters: H- Hanna, R- Ryuu

After reading the dialogue, Hanna and Ryuu started discussing. 

H: Why did they have to stand?
R: Well, there weren't any seats left.
H: You're absolutely right! They didn't have any choice. 
  How about you? How often do you take the train?
R: Maybe twice or three times a week.
H: That's great! That means you don't have to stand inside 
   a crowded train.
R: Indeed.
H: Now, another example. Let's say we are in a restaurant. 
   You asked the waitress to bring a bottle of beer. 
   She said, "There aren't any bottles of beer left." 
   Then, I will say, "I guess we'll just have to order iced tea."
R: Ah, beer is not available anymore. I see.
H: Can you give me another example? 
   (referring to 'There aren't any left. 
   We'll just have to .')
R: The waitress said, "There aren't any bottles of beer left." 
   I will say, "We'll just have to go to another restaurant."
H: Ha! Ha! Looks like you don't want to replace beer.
R: Of course! I'll never give up! (grinning)



●Vocabulary:

★absolutely - 完全に、100%?だ、全く
★twice - 2回、2度
★thrice - 3回、3度
★crowded - 混雑した、いっぱいの、込み合った、満員の
★indeed - 本当に、確かに、いかにも
★waitress -(レストランなどの)ウェイトレス、女性の接客係



●Comprehension:

1) How often does Ryuu take the train?
a. Two or three times a month
b. Once a month
c. Once a week

2) What did Hanna order instead of a bottle of beer?
a. a glass of iced tea
b. a glass of orange juice
c. a glass of water



「決して諦めない!」


登場人物: H- ハンナ R- リュウ

対話文を読んだ後、ハンナとリュウは話し合いを始めた。

H: どうして彼らは立っていなければならなかったの?
R: ええと、空いている席がなかったから。
H: 全くその通り!そうするしかなかったのよね。
   あなたはどう?どのくらいの頻度で電車を利用するの?
R: 週に2、3回ってところかな。
H: よかったじゃない!それなら満員電車の中で立っていること
   ないわね。
R: 確かに。
H: じゃあ、別の例ね。私達がレストランに居るとしましょう。
   ウェイトレスにビールを持ってくるよう頼んだら、「申し訳
   ありませんが、ビールを切らしてしまっています。」と言われ
   ました。そうしたら私は「アイスティーを頼むしかなさそうね。」
   って言うわ。
R: ビールはないのか。なんだあ。
H: 他の例を挙げてくれるかしら?
  (「There aren't any left. We'll just have to 
  .」を差し)
R: ウェイトレスが、「ビールを切らしてしまっています。」と
   言ったら、僕は「じゃあ、他のレストランに行くしかなさそうだ。」
   って言うよ。
H: はは!ビールの代わりじゃ嫌なようね。
R: もちろん!僕は決して諦めないよ!(二カッと笑い)