2/06/2012

A proud loser



人気ブログランキングへ


Eu: Euneece     Em: Emery    S: Shima       J: Johnny
N : Nicole      Sc: Scott    F: Felicity

Just before the monthly general meeting ended...

Em : In our January activity, we asked our learners what
   they wished to accomplish this year.  I'd like to know
     what's yours, too.  Are you up for it?
Everyone:  Game!
Em : I'll start.  I vow to take things easy this year.
     In 2011, I think I was always in a dash - even to catch
     the train.
     That's about to change (in a determined voice).
Sc : Welcome to my world!  Hahaha!
Eu : I pledge to exercise more, perhaps do some jogging or
     something.
Em : I support you on that, Euneece.
Eu : Thanks, Emery.  Just a thought, "or something" could
     mean running to catch the train so I already apologized
     in advance should I run straight past you, OK?
F  : Right-on, Euneece!  Hahaha!  I promise to be more
     generous this year.
S  : Aren't you already? Oh, my bad. You said "more generous."
Em : I'm a willing recipient.  Shall we start with dinner
     tonight?
F  : Sorry guys, but I was thinking of being more giving to
     my family.
J  : All right, brothers and sisters, could I have my turn?
     I resolve to lose at least 15 kilos this year.
Em, Eu, F: (in a cheerful manner) We're with you, Johnny!
N  : How do you intend to do that?
J  : Just like Euneece, I'll exercise more and try to control
     my cravings for food (pause)...against my will.
F  : You sounded like your world crashed.
J  : It's totally wrecked!  Hahaha!
Sh : Then from now on, the pantry's off limits to you.
S  : Oh, no!
J  : Oh, yes! I wanna be a proud "loser" this year.
N  : We're right behind you, Johnny!  Go, go, go!





●Vocabulary:

★up for something - なにかへの意気込み
★game - やる気がある、乗り気な
★vow = pledge - 誓う
★dash - ダッシュ、突進
★determined - 決然とした
★straight past - 通り越す
★right-on - よーし、その調子だ
★generous - おおらかな
★my bad - 私のミス、間違いだ
★recipient - 受取人、受け手
★resolve - 決心する
★intend to do something - 何かをするつもりである
★craving - 熱望、渇望、欲求
★against one's will - ~の意志に反して
★wrecked - 破綻した
★pantry - 食品棚
★loser - 負け犬、敗者






「誇らしき敗者」


Eu: ユニース  Em: エメリ  S: 島  J: ジョニー
N : ニコル  Sc: スコット  F: フェリシティー

ちょうど月例会議を終える前...

Em : 1月のアクティビティーでは、今年の抱負をラーナーさん
     たちに聞きました。今度はみんなのも知りたいんだけど、
     どうかしら?
Everyone:  もちろん!
Em : 私から始めるわ。今年は気楽に構えることを誓うわ。2011年
     は私いつもせかせかしていたと思うの。電車に乗るときでさ
     えそうだったし。変えどきだと思うの。(決然とした口調で)
Sc : 僕の世界へようこそ!ハハハ!
Eu : 私はもっと運動することを誓うわ。たぶんジョギングをする
     とか何か。
Em : 応援するわ、ユニース。
Eu : ありがと、エメリー。ただ思ったんだけど、「何か」って
     電車に乗るために走ることともいえるから、先にお詫びして
     おくけど、私はあなたをおいて直進するからね、いい?
F  : その調子、ユニース!ハハハ!私は、今年はもっと
     おおらかになるって約束する。
S  : すでにそうじゃないの?ああ、違った、「もっとおおらか」
     って言ったんだったね。
Em : 私は喜んで受け取るわよ。今日の夕食から始めない?
F  : 申し訳ないけど、私は家族により尽くそうって思ってたのよね。
J  : よし、じゃみんな、僕の番でいいかな?今年は少なくとも
     15キロ落とすことを誓うよ。
Em, Eu, F: (陽気な様子で)私たちサポートするわよ、ジョニー!
N   : どうやってやるつもりなの?
J   : ユニースみたいにもっと運動して、食欲をコントロール
      してみる...(間を置き)意志に反してね。
F  : この世の終わりみたいに聞こえるわよ。
J  : まったくの崩壊だよ! ハハハ!
Sc : じゃあ今から、君は食品棚は立ち入り禁止ね。
S  : あーあ!
J  : いいとも!今年は誇らしき「敗者」になりたいからね。
N  : 私たちあなたを応援するわよ、ジョニー! ゴー、ゴー、ゴー!


 
人気ブログランキングへ